Lesvos, Görögország: 5 napos útikalauzunk

kaland szerelmeseinek, történelem rajongói és természetkeresők örülnek! Görögország harmadik legnagyobb szigete örömteli tevékenységeivel, ősi helyeivel és szenzációs tengerpartjával örömmel fogja örömet tenni.

A hegyvidéki fazekassággal töltött falu, Agiasos déli részén, valamint az ősi Petra és az északi Mithymnai városoktól a nyugati megkövesedett erdőig és a keleti Mytilene neoklasszikus építészetéig. A Lesvos Görögországnak valóban van valami az utazó minden stílusához, és Görögország egyik legjobb látogatási helye.

… És ez még az étel, ouzo, strandok, kalandok és vadvilág megemlítése nélkül!

*Megjegyzés: Ne hagyja ki az utazók ötleteit és az utazási videónkat a bejegyzés végén.

Színes tányérok Agiasos városában

Mint a szomszédjához, a déli Chios -szigethez, a Lesvos -i turizmus a közelmúltbeli menekültválság során nehezen sújtotta. Mivel a sziget Törökországgal való közelsége volt, ez volt az egyik első megállítja a menekülteket, amikor elmenekültek a háború sújtotta otthonaikból, hogy Európában jobb jövőt keressenek maguk és családjuk számára.

A külföldiek elárasztották a partokat, és a Lesvos -sziget emberei minden esetben segítettek – takarókat, menedéket és ételeket szállítottak, valamint segítséget nyújtanak ezeknek az embereknek az adminisztrációs központokban történő regisztrálásában.

Kedvességükért cserébe a Lesvos Görögország nagylelkű lakosai gazdasági nehézségeket szenvedtek sok nemzetközi légitársasággal, kirándulásokkal és tengerjáró hajókkal, amelyek megállítják ezt a gyönyörű szigetet.

Elsüllyedt menekülthajó
Szerencsére a dolgok megfordultak ebben az évben, és sokkal több járat tér vissza a Lesvos -szigetre! A júniusi vállszezonban tartózkodásunk során sok örömteli turistát láthattunk, akik felfedezték a falvakat, és frissen fogott tenger gyümölcseivel étkeznek a kis tavernasén.

Ha Görögországba utazik, fontolja meg az égei -tenger szigeteit. Nem csak különlegesek és teljesen lenyűgözőek, hanem az itt élő félelmetes emberek sokkal több, mint megérdemlik a turisztikai dollárt.

Lesvos Görögország volt az utolsó megálló az országon átmenő hónapos utazásunk során, és bár eksztatikus voltunk a sziget felfedezésére, keserű volt, mivel tudtuk, hogy ezen a változatos területen átutazó utazásunk véget ért.

☞ Lásd még: Görögország legjobb strandjai – a 15 legjobb listája

Megérkeztünk a színes fővárosba, Mytilene-be, miután egy könnyű kompja-csónakos utazást kaptunk Chios-tól. Számos kávézó, üzlet és étterem ömlött ki a macskaköves utcákra, míg a kikötő körül gyönyörű kastélyok, templomok, múzeumok és még sok minden más – mindezt a bájos neoklasszikus stílusban.

A város fölött a Mytilene kastélya volt, amely 60 hektárral borítja, és az egyik legnagyobb a Földközi -tengeren! Éppen most lépettünk a Lesvos -szigeten, és már féltük az építészetet.

Mint az összes szigetnél, amelyet Görögország utazásaink során megnéztünk, volt egy bérautónk a Lesvos -sziget felfedezésére. Egy órás autóútra a kikötőből egy domb tetejére hoztak minket, amely kiterjedt kilátással rendelkezik Petra falura, a szigetek tengeri és emellett az Égei -tengerre. Ugyancsak azonosítottunk egy furcsa sziklás dombot is, amely a falu közepén a földből kiszállt.

Egy szeles, hajtű fordulat után leereszkedettünk Petra -ra, és hamarosan rájöttünk, hogy 1747 -től a páratlan szikla tetején ültünk a Glykfylousa Panagia templomában. Ez a festői emlékmű teljesen elrobbant minket!

Túrázni a Glykfylousa Panagia templomhoz
A kis sikátorok lehajtottunk, mielőtt eljöttünk a butikhotelünkbe, az Archontiko Petras 1821 -be. Ahogy a neve is sugallja, ezt a gyönyörű szállodát 1821 -ben építették. Mindig szerettük a butik szállodákat furcsa hangulatuk és érdekes bútorok miatt, és ez nem volt, és ez nem volt. kivétel.

A gyönyörű Archontiko 1821 szálloda étkező területe
A kétszintű szálloda két közös helyiséget és egy közösségi konyhát használt a vendégek használatához, ami nagyon jól felszerelt volt. A szálloda hátsó részén egy erkély volt, függő székkel és gyönyörű kerttel. A belső teret ízlésesen díszítették, míg a szobánk gyönyörű volt. A mennyezet legalább 15 láb magas volt, a királyméretű ágy rendkívül kényelmes volt, az antik szekrény és a székek nagyszerű érintéssel rendelkeztek.

☞ Lásd még: Időjárás Görögországban – Mikor van a legjobb idő a látogatásra?

Szobánk az Archontiko 1821 Hotelben

Ez lenne a következő öt éjszaka otthona, és ez a legjobb volt nekünk.

Petra falu egy homokos öböl körül épül fel. A part menti mentén számos kávézó, bár, szálloda és tavernák találhatók, mindezt ingyenes napágyakkal az ügyfelek használatához. Itt fog látni sok turistát, de ha néhány lépést megtesz a tengerparttól, és vállalkozik a qui -baET Back Streets, te leszel az egyetlen idegen arc!

Úgy tűnik, hogy az emberek a tenger körül gyülekeznek, így a csinos kis sávok a turistáktól semmisek.

A hátsó sávok feltárása Petra-ban, az egyik nagyon szeretett városunkban Görögországban

Petra ellenőrizte, hogy a legjobb bázis a Lesvos -sziget felfedezéséhez, és miután megismerkedett maga a város iránt, itt az ideje, hogy egy kicsit észak felé haladjon a szomszédos Molyvos (Mithymna) és az Efalou forró forrásaihoz.

Miután mindössze 5 percig vezetettünk, már láthattuk a távolban Molyvos -t, és annak kastélyát a város fölé emelkedett.

Ezenkívül 5 perc, és maga a városba érkeztünk. Bár észrevettük a kastélyt, nem voltunk teljesen biztosak abban, hogy elérjük az utat. Tehát most kezdtünk felfelé sétálni a kis hátsó sávokon.

☞ Lásd még: Tennivalók a Corfu -ban

Néhány helyi emberen kívül, akik napi életüket folytatták, senki más nem volt körül. Az egyik nő megmutatta nekünk egy szilvafát, és azt javasolta, hogy válasszunk egy kis gyümölcsöt, egy másik nő kb. 6 macskával körülvett és elmosolyodott, miközben egy férfi azt mondta, hogy ott hé, miközben metszi a fáit.

Nem voltak itt turisták, és örömmel fogadtuk a lassú szaporodást a sávokig a kastélyig.

A csendes sávok vezetnek minket a Molyvos kastélyhoz

A bizánci kastélyhoz érve félelmetes volt a tengerre és a Molyvos városára kiterjedt kilátásról és kiterjedt kilátásairól. Ez az ősi kastély az egyik legkiválóbb Görögországban, és bár a bizánciok építették, nyilvánvalóan vannak kövek egy korábbi kastélyból a trójai háború alatt.

A velenceiektől, a katalánokig, a genovese -ig és az oszmán törökökig, ez a kastély mindent látott, és itt rendkívüli mennyiségű történelem van. Csalódott volt azonban, hogy rájöttünk, hogy mindössze 30 perccel elmulasztottuk a nyitvatartási órákat. Bepillantottunk a kapukon, de sajnálatos módon az egyetlen kilátás, amelyet kívülről kapnánk.

A Molyvos-kastély, kötelező látni Lesvosban
Miután túrázott, hogy megnézze a kastélyt, és sétáljon a gyönyörű tengerparti város körül, itt az ideje, hogy megnyugtassuk az izmainkat.

Számos forró forrást kínál a Lesvos -szigeten, de kiválasztottuk a legtöbb radioaktív rugó gyógyító tulajdonságait, az Efalou -t. A fehér kupolásos fürdőházhoz vezető út elején volt egy jel, amely szerint a forró rugó vízhőmérséklete körülbelül 46 ° C körül van!

Ez lenne a legforróbb forró források, amelyekben valaha is voltunk.

☞ Lásd még: Tennivalók Zakynthos -ban

Az Eftalou Hot Springs -en kívül

A fürdőruháinkkal a közösségi fürdőt az idősebb házban választottuk ki, nem pedig az újonnan felújított privátokat. A gőz felállt a tiszta vízből, és az egész szoba ködös volt. Két férfit a nyakukra merítették, tehát rájöttünk, hogy nem lehet olyan meleg. Tévedünk.

Az örökkévalóságnak tűnt, hogy csak a vízbe került, nem is beszélve az egész testünkről!

Miután élvezte minket, hogy küzdjünk a fürdőbe való bejutással, a két férfi azt javasolta, hogy menjünk ki a hűvös tengerbe, és üljünk a vízbe 3 percig. Nyilvánvaló, hogy amikor a teste hideg van, a hotspring nem érzi magát olyan melegnek. Szkeptikusak voltunk, de megpróbáltuk, és miután egy hideg nap alatt elvitték a lélegzetet a fagyasztó tengervíz miatt, itt az ideje, hogy a fürdő újabb menjen.

Ezúttal az egész testünket a vízbe tudtuk, és nagyszerűnek éreztük magunkat.

Hüvelykig hüvelyk, végre elkészítettük a forró rugókba
Visszatértünk a csővezeték forró fürdőjébe a maximálisan megengedett 4 perc alatt, mielőtt ismét a hideg tenger felé indultunk. Ez a rutin háromszor befejeződött, és azt állítják, hogy gyógyítják a betegségeket, mint például a reuma, ízületi gyulladás, isiatika, neuralgia, bőrbetegségek, vese- és epe -kavics- és nőgyógyászati ​​kérdések.

Nem vagyok biztos benne, hogy gyógyult -e vagy sem, de ez egy olyan tapasztalat volt, amelyet nem fogunk elfelejteni.

A történelmi helyektől és a természetes csodáktól kezdve a csinos falvakig és a bájos strandokig valóban élveztük a Lesvos Görögországban való tartózkodást. Ahelyett, hogy folytatnánk élvezetünket a földről, úgy döntöttünk, hogy ideje felfedezni a Királyi Kék -tengert – mind a BE, mind az alatt.

Kilátás Petra -ra és a tengerre a Glykfylousa Panagia templomból

A Lesvos egy vulkáni sziget, és a földrengések és a vulkáni tevékenységek alakították a földet. A páratlan sziklás dombból, amely a glykfylousa pana ülGia templom Petra -ban, az erdőbe, amelyet 20 millió évvel ezelőtt láva borított, és ma megkövesedett fákhoz vezetett.

Nemcsak a víz feletti topográfia tele volt sziklás hegyekkel és speciális vulkáni formációkkal, hanem a víz felszíne alatt is.

Nick Scuba búvár volt, figyelembe véve 2008 -at, amikor megkapta a PADI tanúsítványát a Thaiföldön, Koh Tao -n, és a világ minden tájáról galambja volt. De annak ellenére, hogy a múltban Görögországban jártunk, még nem búvárkodott ebben az országban!

Izgatottan, hogy egy napot töltsünk a tengeren, találkoztunk George -val a Lesvos Scuba Búvárközpontból, és George az alternatív vitorlázásból – „búvár George és George vitorlázása”, amikor elkezdtük őket hívni.

A búvárfelszerelés kiválasztása!
A Lesvos -szigeten nagyon jó elrendezés van e két vállalat között. Kombinálhatja a vitorlázást sok más kalanddal, például túrázással, kerékpározással vagy búvárkodással.

Először találkoztunk a Diving George -val a merülési boltban, ahol beszélgetést folytattunk az életről, a szigetről és a búvárkodásról. Nick kiválasztotta a búvárfelszerelését, és George beillesztette a teherautó hátuljába. A kikötőbe vezette minket, ahol találkoztunk George vitorlázásával az alternatív vitorlázásból. Lehúztunk és ugráltunk a gyönyörű Salona 42 ′ hajóra.

Az ég kék volt, a szél tisztességes volt, és a tenger volt a legjobb állapot a vitorlázáshoz. A Savvy és a Grenada Timhell fedélzetén vitorláztunk, egy hajó nélkül Mozambikban, és a Yannis SVG -ben (plusz sok véletlenszerű halászhajó). De ez volt az első alkalom, amikor a Selana fedélzetén a sebességgel vitorlázni tapasztaltam.

A legjobb nap a vitorlázáshoz Lesvosban
George szakértő volt, és nagyon szenvedélyes volt a vitorlázás iránt. Annyi szél fogtunk a vitorláinkban, hogy a hajó teljesen oldalán áll (döntött)! Érezve, hogy kissé ideges vagyok ettől (közben senki más nem volt), George biztosította, hogy a vitorlás hajók nem tudnak elképzelni, és miután néhány percig átcsúsztam a vízen a gyors hajón, visszarúgtam és képes voltam Teljesen örömmel fogadja el a tapasztalatokat, amelyek szenzációs kilátásokat tartalmaztak Molyvos és Petra falvakról.

George, aki Nicknek vitorlázási leckét adott egy döntött hajón – imádtuk!
A tengerpart körül körbejártunk, míg Nicknek egy kis vitorlázási leckét kapott George -tól. Az utazás fantasztikus volt, és szeretjük megismerni a tenger, a csónakot és a szigetet George kapitány és felesége, Mirella -tól.

Végül felálltunk az egyik sziklás tengeri sziget mögött, ahol a tenger üveg nyugodt volt. Felálltunk, és néhány pillanattal később George merülési oktató egy állatövbe érkezett, és a hajóját kötötte a miénkhez.

A merülési helyről szóló tájékoztatás után Nick felvette a felszerelését, ugrott az állatövbe, és éppen itt az ideje merülni!

A Zodiac a vitorla csónakhoz kötött, és a merülési eligazítás után nem voltak!

Visszatértem a vitorlásra mindenki mással, és segítettem az ebéd elkészítésében. Van egy teljes konyha a fedélzeten, ahol Mirella fantasztikus étkezést készített friss polipból, salátákból és tésztából. Eközben George a tengerbe ugrott, és a sziklák felé úszott, és frissen fogott tengeri sünekkel visszatért.

Úgy éreztem, hogy a hajón élünk, nem pedig csak egy turnén. Nick a napra búvárkodott, úszni és barnulást folytattam, Mirella főzött, George nem volt előétel, mások pedig csak pihentek. Fantasztikus délután Lesvos Görögországban.

Gyönyörűen tiszta víz a hajóból való úszáshoz?
Körülbelül egy órával később Nick visszatért a merüléséből. Bár nem volt sok tengeri élet, egy polipot, egy homárt és így észrevette