Amit megtanultunk és teljesítettünk az úton

tíz évvel ezelőtt, becsomagoltuk a hátizsákjainkat, búcsút mondtunk a barátoknak és a családnak, és alig több mint egy évig elindultunk az útra. Elrepültünk Vancouverből, Kanadából Bangkokba, Thaiföldre és Nick 24 éves lett az első Délkelet -Ázsiában.

Mielőtt elindultunk erre az utazásra, sokat kellett gondolkodni.

Körülbelül 6 hónapon belül úgy döntött, hogy utazni akarunk utazni, abbahagytuk a munkánkat, eladtuk a társasházunkat és a járművünket, sok vagyonunkat eladtuk, és egyéves utat terveztünk Délkelet -Ázsiában és a szubkontinensen.

A „tervezett” szót lazán használom, mert 2008 -ban nem volt sok online blog vagy cikk, amelyet elolvashattunk az információk megtalálására. A Facebook mindössze 4 évvel ezelőtt kezdődött, de nem volt túl népszerű barátaink vagy családtagjaink körében (még).

Számos alkalommal elolvastuk a Délkelet-Ázsia Lonely Planet Guide Book-ot-miközben ügyelünk arra, hogy kiemeljük és csillagok legyenek a „Must-See helyek”. Megnéztük az összes indulási epizódot, valamint az összes utazáshoz kapcsolódó TV -műsorot.

Ez az első fotó, amelyet készítettünk. Csak éppen felszállunk a repülőgépre! Sooo Young!

Ideges, izgatott és kimerült, annyi érzés volt az indulás napján.

Egyrészt úgy érzi, mint tegnap, de amikor visszatekintünk és gondolkodunk mindazon, amit tapasztaltunk és teljesítettünk ezen 10 év alatt, úgy érzi, hogy egy egész életen át, hogy Kanadában dolgozunk és élünk.

Hogyan takarítottunk meg 40 000 dollárt egy éves utazási utazáshoz

Hogyan lehet egy évre utazni a világon mindössze 5000 dollárért

7 tipp, hogy mindössze egy év alatt 15 000 dollárt takarítson meg

Első utazásunk – szenzoros túlterhelés

Kanadaiak vagyunk, akik néhány Mexikóba tartozó all-inclusive kiránduláson kívül nem voltak külföldön. Megszoktuk a pizzát és a hamburgert, és még korábban sem vettünk mintát a thaiföldi konyhában. Az indiai ételek elképzelése a Samosas volt, és erről szól.

Nem szoktuk az áruk tárgyalására vagy a nem biztonságos szállításra. Soha nem láthattunk állatállományt egy város utcáin, vagy egy bizonyos módon kellett öltöznünk. Mindenki körülöttünk beszélt angolul, és az amerikai dolláron kívül nem más valutákkal, hanem a sajátunkkal is foglalkoztunk.

Soha nem lovagoltunk egy robogóval korábban, nem voltunk a dzsungelben, és soha nem láthattunk a világ csodáját.

Ez az utazás teljes szenzoros túlterhelés volt, és Kanadában ellentétes volt. Pontosan az volt, amit kerestünk, és reméltem, hogy lesz.

Ez az utazás Thaiföldön, Kambodzsán, Vietnamban, Laoszon, Indiában, Malajzia, Malajziai Borneo, Brunei, Indonézia, Szingapúr és Srí Lanka örökre megváltoztatta életünket.

? Az a gondolat, hogy a hazáján kívül utazik, megfélemlítőnek tűnhet, de bízz bennem, a világ nem ijesztő hely! Mint fentebb mondtam, teljes újszülöttek vagyunk, és nem igazán voltak Kanadán kívül. Ne higgy el mindent, amit a hírekben lát. Új dolgok kipróbálása, új emberekkel való találkozás, más kultúrák megismerése az, ami az életről szól. Végül az emberek emberek – mindannyian szeretnénk, ha egy közösség, szeretni, egészségünket és életünket élvezni. Menj és nézd meg magad.

Kanadában élni nem választható

Sajnos az életünk ezen a pontján nem tanultunk meg, hogyan kell fizetni az utazáshoz, ezért vissza kellett térnünk Kanadába, amikor a pénzünk 13 hónap után kifogyott az úton.

Miután új kultúrákat és életmódokat tapasztaltunk, mindketten éreztük ezt a vonzódást az utazáshoz. Kanadában élni és életünk hátralévő részében ugyanazon munkánkban való részvétel egyszerűen nem volt lehetőség – tanulásnak, növekedésnek, feltárásnak kellett lennie.

Ez a kezdeti utazás bizonyos értelemben „tönkretette” minket. Nem éreztük magunkat, hogy beleférünk mindenkibe otthon, és bár egy évig fizikailag visszatértünk Kanadában, az elménk külföldön volt.

Pénzt kerestünk otthonról oldalról, túlórázást vettünk a munkánk során, eladottuk az utolsó vagyonunkat, szigorú költségvetést tettünk, és azután, hogy úgy éreztük, hogy egy életen át Kanadába való visszatérés (egy kicsit több mint egy év), Újra elmentünk – ezúttal jó.

Senki sem a Giza piramisán – egy hihetetlen hely

? Úgy gondolom, hogy fészek tojással kell rendelkeznie, mielőtt elindulna, hogy megnézze a világot. Nem feltétlenül kell hatalmasnak lennie, hanem valami, amire visszatérhet. Miután elköltöttük azt, amit akartunk, és csak elhagytuk a kis „tojásunkat”, meghoztuk a (kemény) döntést, hogy visszatérjünk Kanadába, és még több pénzt keressünk. Nem akartuk túllépni egy bizonyos összeget, és 0 dollárral a bankban. És a nap végén nem sajnáljuk ezt a döntést. Képesek voltunk elegendő pénzt keresni egy másfél évre való utazáshoz, ami végül lehetőséget adott nekünk arra, hogy gondolkodjunk arról, hogy milyen munkát végezhetünk külföldön.

Hogyan utazhatunk örökké?!

A második út ugyanolyan kiemelkedő volt, mint az első. Ezúttal InsteAz AD, hogy csak Ázsiában tartózkodunk, Európából Afrikába ugrottunk a Közel -Keletre és vissza Ázsiába. Izgalmas volt, és megint életben éreztük magunkat.

Valahol 2011. december körül volt, amikor megvizsgáltuk a bankszámlánkat, és rájöttünk, hogy hacsak nem találtuk meg a pénzt keresési módot, kb. 5 hónapon belül vissza kellene térnünk (újra) a munkához – olyasmi, ami nagyon nehéz volt Én, hogy foglalkozzak.

Egy internetes kávézóban ültünk Delhiben, amikor valami hasonlót gurultam:

„Hogyan lehet pénzt keresni az utazáshoz”

Az UP egy „Hogyan készítek havonta 2500 dollárt keresek” című cikket. Nem tudtam elhinni. Ezen a ponton párként utaztunk és havonta körülbelül 1500 dollárt élünk. Ha ez a cikk helyes lenne, akkor képesek lennénk utazni, és havonta továbbra is 1000 dollárt takaríthatunk meg!

Két hónappal később elindítottuk ezt a „Kecske az úton” weboldalt, miközben a thaiföldi Koh Phangan szigetén hűtöttünk.

De körülbelül egy év telt el, mielőtt pénzt keresünk a blogunkból. Szükségünk volt egy másik módszerre, hogy jövedelmet szerezzünk az úton, és utazási munkákat keressünk.

? Manapság olyan sok távoli feladat áll rendelkezésre, és sokkal inkább mainstream egyre inkább a munkával és az utazással kombinálható. Ha ez valami érdekel, beszéljen a főnökével arról, hogy magával veheti munkáját. Mi a legrosszabb, ami történhet? Vagy hagyja abba a munkáját, és keressen egy újat, amelyet külföldön is megtehet. Bárhonnan taníthat online angolul, elindíthat egy blogot, megoszthatja tudását a világgal, kereshet fordítóként (ha kétnyelvű), szociális média menedzserként dolgozzon, futtassa meg saját kalandtúráit stb. A lényeg az , hogy megélhetést keressen, nem kell otthon maradnia.

Tanítsuk meg angolul

Annyira izgatottak voltunk, amikor elkezdtük az utazási blogunkat. Soha nem felejtem el ülni egy tengerparti bárban, El Nido, Fülöp -szigeteken, és feltérképezni a weboldalunkat. Arra gondoltuk, hogy mely oldalakat készítsük, mi lenne benne a menüsorunk, és mi lesz a szlogenünk. Nagyon örültünk annak a kilátásnak, hogy pénzt kereshetünk valami, amit szeretünk – utazzunk.

De a blog még csecsemőkorban volt, és meglehetősen gyorsan kellett pénzt keresnünk, különben vissza kellene térnünk Kanadába.

Az első évünk során találkoztunk néhány hátizsákossal, akik elmondták nekünk az angol nyelv tanításáról Kínában. Nos, addigra valójában Kínában utaztunk, így gondoltuk, hogy jó ötlet megnézni, hogy szükség van -e tanárokra.

Az egyetlen korábbi tanítási tapasztalatunk az volt, amikor egy hétig önként jelentkeztünk Mianmarban és 1 napot Laoszban.

Nekem néhány fantasztikus hallgatómmal Kínában

Nem számított, mi értünk!

Hirdetéseket kerestünk a Hostel Bulletin táblákon és a kávézókban, és végül találtunk néhány pozíciót, amelyek havonta mintegy 800 dollárt fizetnek, plusz a ház. Nick néhány telefonhívást kezdeményezett, és végül a munkák nem voltak megfelelőek nekünk.

Még néhány googling történt, és még sok más társasággal találkoztam, amelyek közül csak néhány volt jó hírű. Elküldtük az önéletrajzunkat, és hallottuk a Yangzhou -i Shane English School -t. Meglepetésemre, hogy az akadémiai menedzser, aki kapcsolatba lépett velünk, Angliából származott.

Azonnal megkönnyebbültnek éreztük magunkat, mivel ez azt jelentette, hogy a beszélgetés során nem veszíthet el a fordítás során, és feltettük a kérdéseit, hogy milyen érzés az iskolában tanítani.

Noha Kínában sok oktatási munka van, sokan csalások, ezért megnyugtató érzés volt hallani anyanyelvünket, és egy „nyugati” emberrel beszélni a Kínában, mint külföldi tapasztalatairól.

Elmondta nekünk az iskola összes előnyeit és hátrányait, olyan dolgokat, amelyek különböznek Angliától és Kanadától, és mire számíthatnak a várostól és a munkától.

Tunxiban, Kínában voltunk, és miután örökkévalóságnak éreztük magunkat (2 nap volt), e -mailt kaptunk a Shane English School -tól. Fel akartak bérelni minket! Úgy éreztem, hogy egy hatalmas sziklát felemeltek a vállamról.

Nem kellett hazatérnünk.

Folytathatjuk az utazást, miközben pénzt keresünk az úton.

Valójában egy egzotikus országban élünk, ahelyett, hogy csak hátizsákot folytatnánk rajta.

Nem tudtuk elhinni.

2 hónapon belül elkezdtük a munkánkat a Yangzhou -i Shane English School -nál. Egész évig tanítottunk angolul 4-17 éves gyermekeknek, csodálatos élmény volt. Néhány egész életen át tartó barátot szereztünk az ottani időnk során, mind külföldi, mind kínai.

Végül úgy éreztük, hogy tudunk lélegezni. Az a nyugtalanság, hogy nem volt állandó jövedelem, és egy ideig először éreztük a pénzügyi biztonságot.Gyümölcs vásárlása, miközben Yangzhou -ban élnek, Kínában
? Számos angol oktatási munka áll rendelkezésre. Ha anyanyelvű angolul beszél, és teljesíti a követelményeket, akkor Kínában (vagy az Ön által választott országban) taníthat angolul. Ha Észak -Amerikából származik, és teljesíti a követelményeket, akkor angolul taníthat angolul, de online is taníthat angolul. Legyen VIPKID tanár, és 22 dollárt keressen. Az online tanítás nem volt olyan, amit 2012 -ben tudtunk, de manapság nem kell Kínába költöznie, hanem a laptopból, a világ bármely pontján taníthatunk angolul. Ha külföldre szeretne költözni, és megtapasztalni, milyen érzés egy külföldi országban élni, nagyon ajánljuk a Shane English School -ot (és jelenleg havonta 2900 dollárt fizetnek és fizetnek).

Olvass tovább:

Tanítson online angolul: Fizetjen ezekkel az öt legnépszerűbb társasággal

Angol tanítás Kínában – Hogyan takarítottunk meg 21 000 dollárt

Oktatási munkahelyek Kínában – Keressen 2900 dollárt havonta

Itt az ideje egy kalandnak

Egy évig Kínában éltem, de a lábunk viszkető volt, és készen álltunk egy kalandra! Megnéztük a világ térképét, és láttuk, hogy Mongólia, Oroszország és Közép -Ázsia hihetetlenül közel áll Kínához. Az ilyen országokba való utazás számunkra a következő logikus lépésnek tűnt.

A világon kevés olyan hely van olyan pályán, mint ezek az országok, és az 5 hónapos Mongólia, Oroszország, Kirgizisztán, Kazahsztán, Tádzsikisztán, Üzbegisztán, Türkmenisztán és Irán útján olyan utazás volt, amelyet soha nem fogunk elfelejteni.

Hatalmas tájak, egyedi kultúrák, káprázatos építészet és tornyosító hegyek, a világ ezen része egy szörnyű utazó álma.

Kirgizisztán – kalandos cél

A Kirgizisztán hátizsákjának végső útmutatója

A végső útmutató az Iráni hátizsákhoz

A Mongólia hátizsákjának végső útmutatója

Közép-Ázsia, Észak-Ázsia és Irán: 5 hónapos forduló

? Időről időre nyomja meg magát, hogy kipróbáljon valamit (valahol). Készítsen saját utat, és látogasson el olyan úti célokra, amelyek nem olyan népszerűek. A festői helyek megtekintése az Instagram-on csábíthatja Önt, hogy meglátogassa, de azt javaslom, hogy induljon a tipikus turisztikai pályán, és hiteles, egyszer az életen át tartó tapasztalatokkal rendelkezik. Közép -Ázsia, Észak -Ázsia és a Közel -Kelet kiváló helyek erre.

Ingyenes szállás

2014 -re weboldalunk meglehetősen jól teljesített, de nem igazán sok pénzt takarítottunk meg. Emlékszem, hogy hallottam egy bloggerről, aki olyasmit tett, amelyet „House Sing” -nek hívtak. Valaki kutyájának gondozásáért cserébe ingyenes szállást kapott.

Üzbegisztánban voltunk, és semmiből sem gondoltam a történetére.

Tehát úgy döntöttünk, hogy létrehozunk egy profilt a megbízható házakról, és megnézjük, mi történt. Néhány kiküldetésre jelentkeztünk, de nem volt magas elvárása, mivel önéletrajzunk az ingatlan -paralegal, a nyomdaiós sajtó operátorként, a világon utazó és az angol nyelv tanításából állt. Egyiknek nincs köze a háziállatokhoz!

Tartalék kutya! Milyen kis aranyos

Néhány héttel később egy üzenetünk volt a postaládánkban, amelyben felkérte bennünket Grenada -ba, hogy vigyázzunk egy szőrös kutyával.

Találd ki? Ez a pontos kedvtelésből tartott állati ülés, amelyet a blog -barátunk kb. Az, amely inspirált bennünket, hogy elsősorban a ház ülő / háziállat -ülő profilját nyitjuk meg.

Mik az esélyek?!

Határozottan az volt, hogy legyen.

Az évből 6 hónapig, 3 éve egymás után 6 hónapig volt kedvtelésből tartott állatokkal foglalkozó munkánk, ami nagyszerű volt a pénzmegtakarításhoz, miközben online businunkat építettünk